X.Παμπούκης: "Μιλάμε με Ισραήλ για το φυσικό αέριο και με το Κατάρ για το Ελληνικό"

"Απλά και μόνον διερευνητικές συνομιλίες" όπως είπε ο ίδιος διεξήγαγε στο Ισραήλ ο Χάρης Παμπούκης για τη μεταφορά φυσικού αερίου από το υπεράκτιο ισραηλινό κοίτασμα Λεβιάθαν, η ανακάλυψη του οποίου γνωστοποιήθηκε πριν ένα μήνα. Τα αποθέματα του Λεβιάθαν εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 16 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Ο υπουργός επεσήμανε ότι η Ελλάδα συνομιλεί με το Κατάρ για την ανάπτυξη του χώρου του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Υπογράμμισε, τέλος, ότι η όποια υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων του Πεκίνου στη χώρα μας θα γίνει στο πλαίσιο διαγωνισμού που θα διέπεται από τους Ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.


«Οι Ισραηλινοί έχουν ανακαλύψει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου σε υπεράκτια κοιτάσματα στη Μεσόγειο. Προσπαθούμε να δούμε πώς μπορεί να θεωρηθεί η Ελλάδα ως κόμβος μεταφοράς και ως κέντρο παροχής υπηρεσιών, εφόσον βρίσκεται επί του φυσικού δρόμου προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη», είπε ο κ. Παμπούκης. Ο υπουργός Επικρατείας ανέφερε ότι ορίστηκε συντονιστής, από ελληνικής πλευράς, για τις σχέσεις με το κράτος του Ισραήλ, καθώς και για την αναζήτηση στρατηγικών επενδύσεων από την Κίνα, το Κατάρ και τη Γαλλία.

  
Είπε ότι συνομιλεί με το Κατάρ για ενδεχόμενη επένδυση σε πρόγραμμα ανάπτυξης του χώρου του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, η αξία του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 5 έως 7 δισ. ευρώ.

 
«Δεν κρύβω ότι συνομιλούμε για αυτό με το Κατάρ και δείχνουν να το στηρίζουν, αλλά δεν έχουμε ακόμη φτάσει στο στάδιο μελέτης κατά πόσον θα είναι επικερδές», δήλωσε ο Υπουργός. Διευκρίνισε, παράλληλα, ότι η ανάπτυξη του χώρου πιθανά θα περιλαμβάνει τεχνολογικό πάρκο, πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις και ίσως χρηματοοικονομικό κέντρο, μαζί με ξενοδοχεία, μια μαρίνα και ένα χώρο πρασίνου ο οποίος θα είναι τόσο μεγάλος όσο σχεδόν είναι το Χάιντ Παρκ, στο Λονδίνο.

  
Ο Χ. Παμπούκης επεσήμανε ότι η Κίνα - η οποία προσφέρθηκε πέρυσι να αγοράσει ελληνικά ομόλογα - μελετά το ενδεχόμενο δημιουργίας περιφερειακού επενδυτικού ταμείου για τη νοτιο-ανατολική Ευρώπη, υπό την Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης. Πρόσθεσε ότι οι Κινεζικές επιχειρήσεις εξετάζουν επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στον Οργανισμό Ελληνικών Σιδηροδρόμων - έχει προταθεί η ιδιωτικοποίηση και των δύο οργανισμών - αλλά αυτό θα γίνει μέσω διαγωνισμού που θα διέπεται από τους Ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού. 

Προς τα τέλη Μαρτίου θα αρχίσει η γεώτρηση πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα, ανοιχτά της Κασταμονής (Καστάμονου) με το πλοίο Deepwater Champion της αμερικανικής εταιρείας Exxon Mobil.

  
Με βάση τη συμφωνία μεταξύ της Τουρκίας και της αμερικανικής εταιρείας, η τελευταία θα κάνει δύο γεωτρήσεις, με πρώτη αυτήν στην Κασταμονή, Η συμφωνία αναφέρει ότι τα έξοδα των γεωτρήσεων θα καλυφθούν από την εταιρεία. Σε περίπτωση που βρεθεί πετρέλαιο, στις σχετικές επενδύσεις θα μετάσχει και η TPAO. Στην περίπτωση αυτή, η αμερικανική εταιρεία θα καλύψει τα έξοδά της από την παραγωγή.

 
Το πλοίο αναμένεται να φτάσει στο Μπάντιρμα της Τουρκίας στα μέσα Μαρτίου. Ο μέσος όρος βάθους στη Μαύρη Θάλασσα είναι 2.000 μέτρα και όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Τουρκικής Ανώνυμης Εταιρείας Πετρελαίων (TPAO) Μεχμέτ Ουϊσάλ, «στόχος είναι η γεώτρηση να φτάσει σε βάθος 3.500-4.500 μέτρων».

  
Το πλοίο έχει τη δυνατότητα να κάνει γεωτρήσεις σε βάθος 12.000 μέτρων σε θάλασσες με βάθος 3.500 μέτρων.
Πηγή
Δημοσίευση σχολίου