Η λωποδυσία των Γερμανών με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

Πληρώσαμε 5 φορές πάνω το Ελ. Βενιζέλος

Με την κατασκευή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και το πόσο κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο ασχολήθηκε την Πέμπτη η εκπομπή «Ζούγκλα», αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που δημιουργούν ερωτήματα τα οποία μένουν μέχρι σήμερα αναπάντητα.
Ο Ιωάννης Τερεζάκης, ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατήγγειλε με στοιχεία πως το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών πληρώθηκε τελικά σε πολλαπλάσια τιμή από την αρχική.

Το 1991, η αρχική προσφορά της γερμανικής εταιρείας HOCHTIF, σχετικά με την κατασκευή του αεροδρομίου, ήταν 1,7 δισεκατομμύρια γερμανικά μάρκα. Όταν η σύμβαση ετέθη σε ισχύ το 1994, περιέργως τα μάρκα έγιναν ECU και το κόστος του έργου ...πενταπλασιάστηκε.

Όσο για το πραγματικό κόστος του νέου αεροδρομίου, το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υποστηρίζει πως αυτό ήταν 300 εκατομμύρια ευρώ, με βάση τα τιμολόγια που κατέθεσαν οι υπεργολάβοι, και όχι 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως ισχυρίστηκε στον ισολογισμό του ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 2001.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Τερζάκης στην καταγγελία του, βάσει του πλασματικού κόστους κατασκευής του νέου αεροδρομίου διαμορφώθηκαν και οι αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. «Με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κάνει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης» λέει ο ίδιος με νόημα.

Και μια λεπτομέρεια που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Εργοδότης και επιβλέπουσα αρχή του νέου αεροδρομίου ήταν ουσιαστικά η γερμανική κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIF, με την ανοχή του ελληνικού δημοσίου (και με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει).

Το ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει από το 2005 καταθέσει μηνυτήρια αναφορά προς τον τότε υπουργό Δικαιοσύνης, τον Πρόεδρο και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζητώντας να ελεγχθεί ο υπερδιπλασιασμός του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου.

Δεν έμεινε, όμως, μονάχα εκεί. Ακολούθησαν τρεις επιστολές του κ. Τερεζάκη προς τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, το 2006, το 2007 και το 2008, με το ίδιο ακριβώς αίτημα. Όπως λέει ο ίδιος, δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση …

Οι βολές του κ. Τερεζάκη στρέφονται κυρίως κατά του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ενώ θέτει το ερώτημα γιατί δεν δόθηκαν ποτέ απαντήσεις στις αλλεπάλληλες ερωτήσεις πολλών ευρωβουλευτών για το συγκεκριμένο θέμα.

Στην εκπομπή παρενέβη ο Κώστας Λαλιώτης υπενθυμίζοντας ότι το έργο μονογράφηκε επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, ενώ υποστήριξε ότι επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ έγινε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης προς όφελος του Ελληνικού Δημοσίου.

Ο κ. Λαλιώτης, που ήταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ όταν κατασκευαζόταν το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, υποστήριξε ότι όχι μόνο το έργο δεν υπερκοστολογήθηκε, αλλά υπήρξε και όφελος για το ελληνικό Δημόσιο.
Πηγή
Δημοσίευση σχολίου